9. decembra 2013

Marketing pre deti - Zákazník

V škole bude tento týždeň vianočný bazár. Deti si donesú veci na predaj a po vyučovaní si na laviciach otvoria stánky s tovarom. Naše deti sa rozhodli predávať hračky. Vybrali toto:


Šanca predať tento "tovar" je minimálna, ale ako to vysvetliť deťom?

Deti, pri predaji je najdôležitejší zákazník. Viete, kto je to zákazník? To nie sú všetci ľudia, to sú tí, ktorí prídu do vašeho obchodu a potrebujú taký tovar ako vy predávate. Kto je váš zákazník?


Postupne vyradili dospelých, malé deti, čo ešte nechodia do školy a nakoniec sa zamerali na deti v ich veku.
Potom sme si vyplnili prípravný dotazník, aby začali rozmýšľať o predaji. Dotazník nájdete tu. Je napísaný aj veľkými tlačenými písmenami pre prvákov. U nás to dopadlo takto:



Deti, predstavte si, že ste zákazník. Kúpili by ste si tovar, ktorý predávate? Ak nie, treba s tým niečo robiť. Treba tovar zmeniť tak, aby sa vám páčil a chceli by ste si ho kúpiť.


Namiesto jedného pajka, ktorého by si ani oni sami nekúpili sme urobili skupinku pajkov a dvoch postavili tak, aby bolo vidno, ako sa s nimi hrá.



Táto osamelá gormitová karta je magnetická. Ale nikto to nevidí. Pridali sme k nej gormita, ale nestačilo to. Stále nebolo vidno, že je magnetická. Tak kartu podopreli "podstavcom - pajkom zo Star Wars", aby bolo vidno, že gormit na karte drží.

V závere to celé vyzeralo takto:


Aby si zákazníci všimli ich stánok už od dverí, vyrobili pútač a lavicu si dozdobia trblietavými vianočnými reťazami.


A keďže najdôležitejšie na vianočnom bazáre je podľa našich detí jedlo, ideme piecť koláče, aby mali čo ponúkať kupujúcim ako bonus.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára