26. septembra 2014

Čitáreň - Danka a Janka

Naša prváčka dostala na konci školského roka od pani učiteľky knižku Danka a Janka. Cez prázdniny ju mali prečítať. Knižku sme prečítali.

"Mami, už som to dočítala."
"Výborne. A o čom to bolo?"
"O Danke a Janke."
"To viem aj ja. Ale čo sa tam dialo? Stalo sa im niečo?"
"Neviem. Už si nepamätám."

Chápem. Prváci sa ešte musia sústrediť na samotný proces čítania, na písmenká, ... Tak sme začali čítať odznovu. Čo sme prečítali, zaznamenali sme do zošita. Takto:


Pôvodne som jej chcela obsah zošita pripraviť ja, ... vytlačiť obrázky z tlačiarne, ... podobne ako sme to robili so žirafou. Ale deti k tomu zošitu o žirafách nemajú taký vzťah, aký by som chcela. Bolo to pre nich ako ďalší školský pracovný zošit. Treba ho vyplniť a hotovo. Žirafy sú síce zaujímavé, ale teraz si myslím, že keby som deťom nechala viac priestoru, asi by ten zošit vyzeral inak.
So zošitom o Danke a Janke sa to podarilo. Je krajší, farebnejší a hlavne vlastný výtvor.

Na obálke zošita sú Danka a Janka. Nakreslené podľa ich opisu v knihe.


Slovník na neznáme slová, ktoré v knižke nájde. Vytlačený, aby mal rovné riadky na písanie. Vrchnú stranu slovníka som vytlačila na žltý papier a prilepila na spodnú bielu. Okienka sme strihali až potom.
Na stiahnutie:
prvá časť slovníka
druhá časť slovníka



Opis Gevenduchy ... 


Vlastný obrázok Gevenduchy...


Časť o tom, ako začalo sa išli kúpať a začalo pršať ... Všetky nafukovacie zvieratká sa schovali do stanu, len krokodíl sa bál, že ho deti do stanu nepustia lebo im robil zle.


Deti mu odpustili a pozvali ho k sebe. Náš krokodíl je prilepený na pásiku bieleho papiera, aby sa dal potiahnuť do stanu k ostatným.


Danke a Janke sa na výlete stratil sandál. Ale keďže majú obidve rovnaké sandále, nevedeli, ktorej sa to stratil. Preto sa dohodli, že doma povedia, že sa stratil "nám".



V časti Danka a Janka v rozprávke je Hrnček var! Recept je ľahký. Stačí povedať: "Hrnček var!"
Pre istotu sme napísali aj obyčajný recept na kašu. Keby sa čarovný hrnček rozbil.



Na zadnej obálke sú informácie o Márii Ďuríčkovej, ktoré si sama zistila, vyhľadala, alebo prečítala. Túto stranu s fotkou a podpisom Márie Ďuríčkovej som vytlačila, aby na nej boli rovné riadky.


Na stiahnutie:
strana s fotkou Márie Ďuríčkovej

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára