17. septembra 2014

Hviezdy pre deti

Na začiatku leta som sa tešila, že cez prázdniny nemusia deti chodiť skoro spávať. Mohli by sme sa večer venovať astronómii. A potom prišlo daždivé oblačné leto. Odkladám teda svoje plány na budúci rok.
"Mami, čo ti mám vyrobiť?"
"Mohla by si mi urobiť knižku o hviezdach. Aby som mala pomôcku, keď budeme na dovolenke pozorovať súhvezdia."
"Ale ja to neviem!"
"Pomôžem ti. Dám ti takúto mapu oblohy. Sú na nej hviezdy, ktoré vidno celý rok. Pospájame ich do súhvezdí."


Knižka sú dva modré papiere A4 preložené na polovicu a zošité zošívačkou. Ceruzkou sme hviezdy slabo predznačili. Hviezdičky sme vyrobili razítkom zo žltého papiera.


Kráľ Cefeus má na hlave trojuholníkovú korunu a pozerá sa sa na svoju kráľovnú Kasiopeju. U nás je Cefeus domček a Kasiopeja McDonald.


Na poslednej strane som dostala súhvezdia usporiadané tak, ako sú na oblohe. 


Niektorí si trúfli aj na celú oblohu. Namiesto hviezdičiek sme museli použiť len bodky z dierovačky, inak by sa celá obloha nezmestila.


Obloha bola každý večer zamračená a do dovolenky nevedeli deti vydržať. Museli sme urobiť náhradné domáce pozorovanie. Podávala som im "ďalekohľady" a oni hádali, aké súhvezdie vidia. "Ďalekohľady" sú vyrobené z rolky od toaletného papiera a alobalu. Nápad pochádza odtiaľto: TV Lux. Približný čas v relácii: 13:20.


Myslím, že sa už tešia na zimu, kedy budú môcť vidieť Orion.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára