20. novembra 2014

Vincent Hložník

Ako s deťmi na výstavu? S malými deťmi je to zložité. Viem, že popri nich nebudem mať dosť času, aby som sa venovala obrazom. Nedokážem dopredu odhadnúť, či budem môcť starším aspoň niečo vysvetliť. Radšej sa teda poistím. Pripravím im pracovné listy o Vincentovi Hložníkovi a jeho výstave.
Vytlačené listy som rozstrihala na menšie celky. Potom som ich zošila. Fialový pásik papiera je na napísanie mena, aby som vedela, ktorá sada komu patrí.


V galérii už som im len odtrhávala vždy po jednom lístku. Keď ho vyplnili, vrátili sa pre ďalší. Tak mohli postupovať každý svojim tempom. Listy som nastrihala na menšie celky preto, aby sa venovali naraz len jednej téme. Keby som im to dala do ruky celé, preskakovali by niektoré časti, alebo by začali odzadu, ...
Takto to potom vyzeralo v akcii.


"Vincent Hložník sa narodil v roku 1919. Bolo to rok po skončení 1. svetovej vojny.
Keď chodil na gymnázium, jeho učiteľ kreslenia si všimol, že má talent. Preto, keď skončil gymnázium, odišiel študovať kreslenie a maľbu do Prahy.
Svoju prvú samostatnú výstavu mal v roku 1942. V roku, keď skončil školu." 

Niektorí už vedia zovšeobecňovať a niektorí stále nie.


"Okrem obrazov spojených s vojnou sú tu aj obrazy maľované podľa Svätého písma. Pozorne si pozri tieto obrazy. Ak chceš, môžeš si zapísať ich názvy."

Obraz Golgota aj s Hložníkovým podpisom.


"Na obrazoch sa opakuje ešte jedna téma. CIRKUS!
Čo vieš o obrazoch z cirkusu povedať ty sám?"


"Ešte raz si pozri všetky vystavené obrazy a vyber si ten, ktorý sa ti najviac páči. Postav/posaď sa pred neho a dlho si ho pozeraj, aby si si na ňom všimol čo najviac.
Prečo sa ti páči?
Aký máš z neho pocit?
Aké farby naň Hložník použil?
Ako by sa mohol obraz volať?
Ako sa volá?
Kedy bol vytvorený?
Je na ňom niekde Hložníkov podpis?
Nakreslíš si ho?

Alebo ho radšej opíšeš?"


Pracovné listy na stiahnutie tu.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára