8. augusta 2014

Časová os

Keď som sa detí pýtala do akého obdobia by zaradili Carla Linné, povedali mi, že k Haydnovi. A mali pravdu. Z osobností, ktoré sme sa učili minulý rok mu bol dátumom narodenia naozaj najbližšie. Vraj to spoznali podľa oblečenia. 
Aby pochopili , že všetci ľudia, ktorých sme spomínali nežili v rovnakom čase, urobila som im časovú os. 

Zalaminovala som obrázky osobností, pri výtvarných umelcoch ich diela.


Kúpila som štipce na prádlo. Drevené, aby sa na ne dalo lepiť. 


Na každý štipec som nalepila meno osoby a jej dátum narodenia.


Takto vyzerá časová os 19-teho storočia (a začiatok 20-teho). Na dve stoličky sme natiahli gumu, ktorú bežne používajú deti na skákanie a zavesili správny štipec so správnou osobnosťou / dielom. 


Časová os sa dá predĺžiť, aby sa zmestilo viacej osobností alebo storočí. Veď ja z gumy. Ďalšie storočie sa dá "nadpojiť" aj ďalšou stoličkou a gumou.

Takáto časová os sa ľahko skladuje.


Os môžeme prerábať podľa potreby. Vybrať iba hudobných skladateľov, alebo iba svätcov, alebo iba jedno storočie, ... A keď sa začneme venovať histórii, snáď nám pribudnú aj nejaké významné udalosti.

Existujú aj papierové časové osi, ale nie sú pre mňa dostatočne flexibilné. Naše deti sú na to ešte malé. Zatiaľ mi stačí, aby vedeli, čo je časová os a ako sa používa.

Papierové časové osi:

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára